fredag den 24. juni 2011

Overskudsagtig.

Er hvad jeg har været her til aften. Som led i vores sunde livsstil herhjemme ( manden er ikke altid enig )
har jeg bagt knækbrød. Det smager fantastisk godt, og kan klart anbefales. Der er mange forskellige korn i, som ( manden igen) sagde, bare jeg ikke kommer til at sidde og pippe som en fugl. Han kan ligeså godt vænne sig til det..... Opskrift følger efter billederne, hvis nogen skulle være interesserede.


Speltknækbrød

90 g speltgryn
110 g sesam
110 g hørfrø
50 g solsikkekerner
200 g speltmel
2,5 dl vand
1 dl olie jeg bruger kun en halv dl
1 tsk bagepulver
2 tsk salt jeg bruger kun en

rør alle ingredienserne sammen og del dejen i 2 portioner. Hver portion rulles ud mellem to stykker bagepapir på en bageplade. Fjern det øverste stykke bagepapir og skær dejen for med en kniv, hvor knækbrødet skal deles efter bagning. Bag knækbrødene midterst i ovnen ved 200 grader i 25 min., til de er gyldne og sprøde. Lad knækbrødet køle helt på en bagerist og opbevar det i en lufttæt beholder, så sprødheden bevares



1 kommentar:

  1. Åhhh Marianne, min due, din frække rapand og næbbet skønhed... Tror sørme din mand har fat i den lange ende af teorien om hvorvidt du får pip... Knus Sussi

    SvarSlet